Kancelaria

Kancelaria parafialna czynna jest w dni powszednie w godz. 800 – 900  oraz 1630– 1730. Podczas kolędy kancelaria czynna w godzinach 800 – 900 oraz 1330 – 1430.

Wykaz dokumentów potrzebnych do przyjęcia Sakramentów Świętych i katolickiego pogrzebu:

Chrzest

  • akt urodzenia dziecka wydany przez Urząd Stanu Cywilnego;
  • wyciąg z aktu ślubu kościelnego rodziców;
  • dane o rodzicach chrzestnych (imiona, nazwiska, rok urodzenia i adresy zamieszkania)
  • zaświadczenie z parafii zamieszkania rodziców chrzestnych o możliwości pełnienia funkcji ojca lub matki chrzestnej.

Bierzmowanie

  • metryka chrztu;
  • zaświadczenie o uczestnictwie w katechezie szkolnej lub ostatnie świadectwo katechizacji;
  • w przypadku osób starszych – świadectwo ukończenia katechizacji szkolnej;
  • zaświadczenie o ukończeniu przygotowania do przyjęcia Sakramentu Bierzmowania;
  • zaświadczenie o zdanym egzaminie z Katechizmu.

Pierwsza Komunia Święta

  • metryka chrztu dziecka;
  • zaświadczenie o ukończeniu przygotowania do przyjęcia Pierwszej Spowiedzi i Komunii św.

Małżeństwo

  • należy przynajmniej na 3 miesiące przed ślubem zgłosić się do kancelarii celem przygotowania aktu ślubu, ustalenia dnia i godziny ślubu;
  • aktualne tj. z datą do 3 miesięcy wstecz, metryki chrztu;
  • dowody osobiste;
  • ostatnie świadectwo katechizacji ze szkoły;
  • zaświadczenie o uczestnictwie w katechezie przedmałżeńskiej;
  • zaświadczenie z Poradni Rodzinnej;
  • zaświadczenie z Urzędy Stanu Cywilnego ( niezbędne, gdy małżonkowie chcą, aby ślub kościelny pociągał za sobą również skutki cywilno-prawne, tzw. ślub konkordatowy) lub akt ślubu cywilnego, jeśli wcześniej zawarto związek cywilny;
  • data i miejsce Pierwszej Komunii Św.

Pogrzeb katolicki

  • akt zgonu;
  • zaświadczenie o udzieleniu sakramentu chorych i wiatyku (Komunii świętej) , jeśli zgon nastąpił poza parafia lub w szpitalu (wystawia je kapelan szpitala);
  • zgoda własnej parafii, jeśli pogrzeb odbywa się na terenie innej parafii.